Je kunt een klacht indienen als je niet tevreden bent over:
- De manier waarop een dienst of reparatie is uitgevoerd
- De manier waarop je bent behandeld door een medewerker en/of aannemer
- Een belofte die niet is nagekomen
- Ons beleid
Een klacht gaat altijd over onze dienstverlening. Of de dienstverlening van een bedrijf dat wij voor je hebben ingeschakeld. Bijvoorbeeld een aannemer.
Je kunt jouw klacht op dit moment niet online melden. Je kunt ons wel bellen, appen of een brief sturen. Kijk hier voor onze contactgegevens. Zet altijd je naam, adres en contactgegevens bij de klacht. Stuur je een brief? Zet dan ook een handtekening.
Vraag je iemand anders om namens jou een klacht te melden? Zorg dan voor een schriftelijke machtiging. Deze vind je hier.
Dit gebeurt er als je een klacht meldt
Misschien ben je niet tevreden over onze dienstverlening. Want soms gaat er iets mis. Dat lossen we graag op. Maar niet alles is een klacht. Kijk daarom altijd eerst op woonbron.nl/klachten. Daar staat ook hoe je ons kan bereiken. Meestal gaan we dan gelijk voor je aan de slag.
Je krijgt eerst een bevestiging van ons. En we bellen je om de klacht te bespreken. Wij doen alvast onderzoek. En denken na over een oplossing.
Tijdens ons telefoongesprek maken we ook meteen afspraken. En plannen we een vervolggesprek. Zo houden we je op de hoogte van de status van jouw klacht.
We proberen jouw klacht zo goed mogelijk op te lossen. Een tevreden klant: dat is waar het ons om gaat!
Niet alles is een klacht
Reparatie melden
Doe dan eerst een overlastmelding. Je kunt niet meteen een klacht indienen. Ben je niet tevreden over wat wij met jouw overlastmelding hebben gedaan? Dan kun je wel een klacht indienen.
Overlast melden
Dan gebruiken we jouw klacht om onze dienstverlening in de toekomst te verbeteren. We kunnen ons beleid niet meteen aanpassen. Daarom sluiten we deze klachten meteen af.
Neem dan contact op met Woonnet Rijnmond (voor Rotterdam, Nissewaard en Capelle aan den IJssel), Woonnet Haaglanden (voor Delft), Woonkeus (voor Dordrecht) of WoningNet Regio Midden-Holland (voor Zuidplas).
Dan gaan we verder met die klacht. Misschien is jouw eerdere klacht al behandeld. Dan gaan we niet aan de slag. Dit doen we ook niet als jouw klacht door onze juridische afdeling wordt behandeld.
Twijfel je over of iets een klacht is? Neem dan eerst contact met ons op. Dan denken we met je mee.
Soms lukt het niet om samen een oplossing te vinden
Soms lukt het niet om samen een oplossing te vinden. Vraag Het Juridisch Loket om advies. Het is fijn om te weten dat ook andere organisaties je kunnen helpen:
- Voor klachten over onze dienstverlening ga je naar de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland.
- Voor klachten over de woningtoewijzing kun je terecht bij:
- Rotterdam en Spijkenisse: Bezwarencommissie Huisvesting regio Rotterdam
- Delft: Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling Haaglanden
- Vanaf 1 januari 2024 heeft iedere gemeente een meldpunt voor klachten over verhuurders. Iedere huurder kan daar terecht.
- In sommige gevallen kun je ook naar de Huurcommissie of de kantonrechter. Kijk op Rijksoverheid.nl voor meer informatie.